Mitt helt vanliga rätt så oglamorösa men härliga liv!

torsdag 10 december 2009

Till middag nu blev det två ägg och sill. Tänkte nämligen som så att det är ett enkelt sätt att få i sig lite nyttig omega 3. Men fyy helvete vad äckligt det är med sill utan färskpotatis och 3 dl gräddfil. Så det sket sig och det blev två ägg.
I övrigt drabbades jag av lite ekonomisk ångest idag, Har nämligen nästan inga Oslo pengar kvar. Jag har spenderat väldigt friskt under min tid som student. Jag ska jobba så mycket det bara går i jul, sen ska jag faktiskt försöka hålla mig lite till våren. Måste ju inse att jag inte har samma ekonomiska fördelar längre helt enkelt!
De va de och cellerna har nu även blivit lära om nerver och hud och ja faan vet vad.. De e cynapser och lateralt och hypotenusa och golgi apparat och milier och ja faan vet allt.
Ni ska vara glada att ni kommer känna en riktig sjuksköterska om några år, en sådan som kan så mycket. Hon som ni kan fråga om allt!! Och hon som kan smyga ut lite härlig medicin till er alla i tuffa tider!

2 kommentarer:

HMB sa...

jag vill ha något starkt och ångestdämpande. komihåg det.

Fägmän sa...

min medicin får gärna vara färgglad och ge mig underbara hallucinationer...bortom verklighetens gråa väggar!

Bloggarkiv

Bloggintresserade