Mitt helt vanliga rätt så oglamorösa men härliga liv!

måndag 12 oktober 2009

mini helg med Kajsa








Kajsa och jag har spenderat en fin helg i Västerås och Stockholm. Vi har haft det väldigt trevligt. Gott att ha Kajsa på besök. Saknar henne, väldigt tråkigt att vi inte bor i samma stad längre tycker jag. Men jag ska försöka övertala henne och Calle att det är dax för de båda att flytta till Stockholm snart. Då har vi ju bara en timma ifrån varandra.
Tror jag skulle vilja bo i Stockholm när jag är färdig med mina studier. Gillar den staden där finns det go puls. Händer alltid något där, slipper ha tråkigt, om man inte vill såklart.
I fredags var vi ute i Västerås. vi hade kul och vi dansade en massa. Och drack kanske lite för mycket sprit. och åt en alldeles för stor mos-tallrik. Jag hade både massa gurkmajonäs och räksallad på. Nära spy när vi kom hem. Men höll det inne och somnade gott. Sen lördag bar det av till stockholm. Slitna var vi, vilket bidrog till att vi missade tåget. Men som tur är kommer det alltid ett till. Vi hade tänkt åka hem till mig på kvällen. Men vi tog in på stiligt hotell på Östermalm istället. Kvällen avslutades med smaskig tapas och en halv öl. Väl hemma däckade Kajsa. Jag låg på inlegad gästsäng, vilket bidrog till en dålig natts sömn. Men frukosten var underbar. Så allt slutade fint. Handlade ett par snygga svarta byxor och ett pannband. Kajsa köpte choklad a 300 på chokladmässan som vi var på idag. Men det var det säkert värt, för den är nog riktigt smaskig. Skittrött nu så efter detta ska jag sova. Imorgon har vi föreläsning + att vi måste skriva lite till seminariet på onsdag. Helgen som kommer tror jag jag ska till Kristinehamn och kanske Sunne. Tänker mig en lugn helg med plugg och härliga höstpromenader.
blablabla massa skitsnack.. njut de fina bilderna så ses vi snart...

1 kommentar:

HMB sa...

ser ut att ha varit en myshelg och vilken fin trja sista kortet iLOVE!

Bloggintresserade