Mitt helt vanliga rätt så oglamorösa men härliga liv!

onsdag 10 mars 2010

Lider för tillfället av konstant huvudvärk och påfrestande stress. Att vara student är lite av ett självplågeri. Tenta på fredag alltså. Igen tycker jag. Känns som det enda som händer i mitt liv för tillfället. Ett sabbatsår känns mer och mer lockande ska medges. Jag vet inte om jag som person passar som student.

Fördelar:
Ledighet vid lugna perioder.
Kunskap och utvecklande av hjärnan.
Egen studentlägenhet.
Nya bekantskapskretsar.
Att folk tror att jag är typ 22.

Nackdelar:
Lite pengar.
Dyr studentlägenhet.
Stress och press.
Unga killar.
Lite frihet till följd av lite pengar.
Ett jävla lån.

Men det är ett nytt kapitel i mitt liv!!!

I övrigt fick jag fin present på posten idag av min kära vän Karin i Östersund. Jag hämtade även ut min nya locktång. En sådan som Emma har. Och vid nio ikväll ska jag på bio med ett gäng sköna sjuksköterskestudenter.

4 kommentarer:

saralill sa...

Grattis i efterskott!
Håll ut plugget tar bara några år sen är man fast i att jobba föralltid och då måste man vara seriös iallafall på dagarna. Lycka till med tentan!

kram

Emma sa...

Du är duktig som student tycker jag! Och som Sara säger, det är bara ett par år och jag vet att det kan kännas trögt men det går faktiskt fort även om det ibland känns som det står still. Och under tiden kan du ju nu locka ditt hår!! =)

Hanna sa...

Här kommer djävulen :
sabbatsar, sabbatsar,sabbatsar, sa aker du och jag ut och reser och traffar killar som inte ar 22, eller varfor inte de med hehehe...puss and GOD LUCK!

Tove sa...

Ja sara det är ju lite det som är läskigt med. att man ska jobba massa efter att man har studerat. jag vet inte jag men livet ar allt bra tufft. Aldrig nöjd med det man har.

Hanna Jag tar lätt ett sabbats år. inga problem...

Bloggintresserade