Mitt helt vanliga rätt så oglamorösa men härliga liv!

lördag 20 mars 2010

Helgen spenderas i Kristinehamn. Riktigt gött faktiskt, att bara slappa och ha det härligt. Dagen har spenderats i spåret. Sista längdturen för i år. Det är nu bestämt att jag, mamma och hennes vän åker tjejvasan nästa år! Är det någon mer som vill med så kom! Jag lovar att det blir kul. Stuga ingår där vi efteråt bastar och dricker välförtjänt vin!
Har även varit på stan och fikat med min käre vän Cornelia, hennes syster och pöjk. Kul att vi lyckades tajma in samma helg! Kanske att vi ses ikväll, men tror inta att mycket händer. Jag ska ju som sagt spara mig till Hannas besök. Vilket i övrigt komme bli fantastiskt. Uppsala kommer aldrig mer bli sig likt.
Sen har jag en tenta till på fredag, eller två faktiskt, så här finnas att fördriva tid med. Fick G på tentan jag hade sist. Ett halvt poäng över G. Så jävla glad! Där kan man snacka om tur!

I övrigt befinner jag mig i ett allmänt kaos gällande mitt liv. Jag vet inte vad jag vill och jag vill så mycket. Ser inte ut som att jag någonsin kommer att bli nöjd med min tillvaro. Detta leder till ganska stor stress och lite smygande panik. Innan jag började plugga kände jag att det var dax och att det faktiskt skulle bli riktigt roligt. Nu när jag väl pluggar tycker jag att jag kanske stressade in i detta lite väl fort. Jag menar, om tre år när jag väl är klar gäller det att börja jobba. Jag kan ju inte direkt flyga iväg några år för att sedan komma tillbaka och begära att någon då vill ge mig ett jobb. Det är ju viktigt att jag kommer ut i arbetslivet och faktiskt lär mig yrket på riktigt. Och då börja ekorre hjulet att snurra, vilket är ett stort stressmoment i sig tycker jag. JAG VILL HELT ENKELT INTE BLI VUXEN! Men det är ju inget jag på något vis kan påverka egentligen heller. För samtidigt som jag har panik över detta så vill jag göra vettiga saker med mitt liv. Jag vill kunna nyttiga och bra saker. Och jag tror att det är som sjuksköterska jag bäst skulle få användning av mig som person. Jag gillar ju att ta hand om och få människor att må bra. Det är iallafall något jag tror och inbillar mig!
Sen är andra frågan vart jag vill befinna mig de kommande två åren! Ska jag bo kvar i helt OK Västerås, eller ska jag flytta till vad jag tror ger mig mer Östersund? Jag kan babbla på om detta många mer spaltmeter, men det blir väldigt ointressant i längden! Men nu har ni ett hum om mina tankar! Råd tas gärna emot! Är det någon som har en bra lösning på mitt problem så är ni välkomna att hjälpa!

1 kommentar:

saralill sa...

Jag har bara bra saker att säga om Östersund. Mitt hjärtas stad, nu har det förstås gått Östersönder sen jag flyttade. Enda minus är att man inte tar sig hem över en helg, man lever liksom sitt liv däruppe.

Försök att känna in digsjälv, du vet vad du vill. Även om det säkert kommer krävas en del funderarpanik.
Lycka till!

Bloggintresserade