Mitt helt vanliga rätt så oglamorösa men härliga liv!

torsdag 3 september 2009

Västerås baby

Idag har jag spenderat fyra dagar av mitt liv i en stad som heter Västerås. En stad som för många är okänd. Man vet att den finns, men man vet inget alls om den.
Exakt samma som för mig! Och jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta just nu.
Stan är riktigt ful. Det finns några mindre områden med gamla hus och gedigen miljö. Men centrum! vem fan designade den. Skotthål i pannan till dig eller ni. Jag hatar ful arkitektur, det gör mig riktigt förbannad, vilket då bidrar till att helhetsintrycket försämras väsentligt.
Skolan är absolut ok. ganska ny och nära mig. Eleverna som går i den har jag ingen vidare uppfattning om än. Men jag skulle tippa på att medelåldern ligger på 18.
Vi var ute igår. Barrunda kallades det. jag blev lite raggad på, han var söt. Jag såg självklart att han var ung. Men inte 18. hallå va e man då en 90are va!
När han fick veta min ålder ryggade han bakåt och bort lite diskret! Jag klandrar honom inte, förstår att han blev skrämd. Vem skulle inte, av en sexuellt och väldigt erfaren snygg äldre tjej som jag.
Umgås lite med några tjejer i klassen, dom är väldigt snälla och roliga. Så om inte annat får dom mig att känna mig yngre! Och det är ju alltid trevligt.

Min lägenhet är skitmysig... jag älskar den och jag älskar att den bara är min.

Läxor har vi fått med, det är inte svårt att drabbas av panik.
Här får ni 8 böcker. Skumläs dom tills måndag. Jaha och hur fan skumläser man igenom 8 böcker. ja jag vet inte. Men ingen panik det löser sig.. och kul kommer det med all säkerhet bli.

Sen kommer emma om några veckor. Det ska bli kul. behöver en gammal vän i stunder som dessa!

nu ska jag läsa och sen ska jag gå en promenad med min kompis Hannah

peace out

1 kommentar:

HMB sa...

ÅH TOVE MIN KÄRA VÄN! va kul!!!! jag älskar att du har en blogg, yes!

skumläsning är en konst mon amie, men det lär du dig snabbt!

SLÄNGKYSS

Bloggintresserade