Mitt helt vanliga rätt så oglamorösa men härliga liv!

onsdag 23 september 2009

kaka


Min nya Hannah som bor i Västerås kan baka kaka som ingen annan. Kom just därifrån och jag har moffat kärleksmums och morotskaka med jättemycket glasyr som aldrig förr... mmm så gott.

I övrigt har dagen spenderats i Eskilstuna med föreläsning. Vi pratade om sjuksköterskeyrket och historien kring det. De första som fick ta emot sjuka människor var kriminella kvinnor och horor. Är inte det något va... sen har det varit en lång och hård gång till dagens läge. Och jag frågar mig. Är detta verkligen ett yrke som jag vill ge mig in i. Det verkar ganska tufft skall sägas. Och svaret på frågan blir nog JA. Om inte annat för att förändra och förbättra.
Min uppgift som färdigutbildad skall bli att lyfta sjuksköterskans status i samhället. Banne mig att jag ska.

Denhär bilden personifierar oss. Googla sköterska och detta kommer upp. Det säger en hel del tycker jag!!!

1 kommentar:

Hanna sa...

vad intressant!!kor hart du har ett bra mal!!
love you!!

Bloggintresserade