Mitt helt vanliga rätt så oglamorösa men härliga liv!

torsdag 1 april 2010

Genomgick just lite av en kris. Jobbat hela dagen, kom hem, vilade femton, tränade, duschade och släpade sedan ner min enormt stora tvättpåse till tvättstugan. Kom inte in genom dörren. Min tid fanns inte. PANIK. Inte en strumpjävel ren. Inte en tvättid på hela nästa vecka. Mer panik. Ringde hem. Ingen som ville hämta mig. Hemma finns tvättmaskin med obegränsad tid. Ringde kompis som tvättade. Hon hade två timmar kvar på sin tid. Fick låna hennes. Men att orka släpa på enorm tvättpåse genom halva Västerås. NEJ. Mitt ork hade här tagit slut. Min kompis fixade en tid åt mig i grannens hus. Nu har allt löst sig. Jag är lättad.

Imorgon ska jag jobba. Sen åker jag nog Med Danne hem till Kristinehamn på lördag. Lite kort helgmys. Eller så skiter jag i det och firar påsk i Vås själv. Vi får se helt enkelt..Just nu skiter jag i allt vad påsk heter i ärlighetens namn. Hatar gult, vilket försvårar en aning denna gyllene högtid!

Inga kommentarer:

Bloggintresserade