Mitt helt vanliga rätt så oglamorösa men härliga liv!

söndag 22 augusti 2010

Italien

Konversation med en Italiensk man.

Killen i fråga haltade konstigt, varav jag sade:

Tove: Does your leg hurt?
Kille: What is leg?
Jag sprattlar och pekar på mitt ben.
Tove: Your leg does it hurt? Do you have pain?
Kille: What leg?
Tove: Never mind säger jag trött.
Jag ger honom en kram och Italiensk puss och skyndar fort tillbaka till tältets trygghet! Inget att träffa igen ;)

Killen i fråga skulle även tala om att han avslutade sina studier 1999.

Kille: finished in 99999. It is a lot of nines!

Förstår om det komiska i detta inte framgår. Men jag kan lova att konversationer med italienare är ytterst underhållande.

I övrigt har vi haft en helt fantastisk resa jag och Hanna. Hon är en kär vapendragare och det slutar alltid med galna upptåg.

Lördagen innan hemresa gjorde vi en snygg flykt från ön över sanddynorna. Allt för att slippa att bli upptäckta. Det hela var galet. Adrenalinet pumpade och magen ömmade efter galna skrattattacker!





1 kommentar:

Memmeth sa...

haha jag kan se dig o italienaren framför mig...lätt!

Bloggintresserade