Mitt helt vanliga rätt så oglamorösa men härliga liv!

tisdag 11 maj 2010

Jag har fått min longboard nu. Jag mesåkte lite i stugan, mohhaaa. Som Helen sa "det stavas döden". Men bara tills jag lärt mig.
Jag kan förstå alla er som kanske ser detta lite som ett... vägra bli vuxen.... Men jag säger såhär. Man måste få roa sig även på äldre dar. För försvinner det glada barnasinnet, då finns inte mycket kvar att leva för. Så jag tänker sparka på utanför mig, på den öde parkeringen och jag tänker göra det med ett leende. Men jag tänker inte åka bland bebyggelse, så att glida runt på lökka i sommar kommer inte på frågan.

Vi har för övrigt en piss kurs i skolan. Kvantitativ metodteori heter den. Bra att kunna såklart, som med all annan skit man lär sig. Men motivationen är liksom borta nu såhär tre veckor innan skolslut.
Idag ska jag exempelvis ringa hem till min mor, fråga henne om ett möte med vården. En 20 min lång inspelning ska det bli. Denna inspelning ska jag sedan ordagrant skriva ner på papper. Varenda suck ska vara med. Även olika mängd punkter beroende på hur olika långa pauserna.
Så min kväll kan man kalla för räddad!

2 kommentarer:

Memmeth sa...

jag tycker du ska mesåka så mycket du bara kan! Kan vara lite terapeutiskt att åka longboard kan jag tänka mig. Och du, skolorken är som bortblåst för hela min klass, så du är inte ensam - men snart så är sommarlov! PUSS

Cornelia sa...

tack för att du inte kommer åka på lökka i sommar! du vet vad jag tycker om det =) äsch vi e inte gammla! och man är inte äldre än man gör sig! =) puss <3

Bloggintresserade