Mitt helt vanliga rätt så oglamorösa men härliga liv!

tisdag 5 april 2011

Praktik dag 1

Idag hade vi intro till praktiken. Jag ska spendera 10 veckor på ortoped, kua och operation. Jag måste säga att det faktiskt känns bättre nu när det inte längre finns någon återvändo. Har haft lite småpanik över praktiken, just för att livet tar slut och all tid läggs på jobb. Samtidigt vet jag att det kommer komma ett eller två negativa inlägg här framöver. För jobbigt kommer det bli.
Men det är dax att jag lär mig något nu så att jag vet vad jag håller på med. Än så länge känner jag mig oerhört inkompetent som sjuksköterska.

Helgen i Göteborg var just så härlig som jag anade. Det är alltid så trevligt att träffas. Vi är fem totalt olika personer, men oavsett funkar det alltid lika bra.

Detta var ett tråkigt men informativt inlägg. Jag är skithungrig och väntar på mina ungsgrönsaker. Därför är fantasin nere på noll.


1 kommentar:

Kristina sa...

Lycka till! Du kommer göra succé! Vad roligt att ni också har KUA, det brukar vara väldigt uppskattat. Puss och tack för en fin helg!

Bloggintresserade